čtvrtek 15. října 2015

Sita - Happy

V dnešním hudebním okénku vám představím důvod, proč jsem Srdcotepce Anetě Langerové dodnes neodpustila.:) Schválně, kdo z vás věděl, že Srdcotepec je cover, respektive písnička z banky?
Písničku Happy jsem milovala jako dítě, byl to přesně ten styl, který jsem na prahu puberty milovala - rychlá, optimistická, s na tu dobu poměrně zajímavým klipem.:D Zpětně oceňuju i ten text, je to asi jeden z nejoptimističtějších textů, který znám. V rádiu jí nehráli vůbec, v televizi málokdy, o to šťastnější jsem proto byla, když jsem jí chytila. Pár roků uplynulo, já koukala v televizi na Světlušku, Aneta Langerová představovala svojí novou písničku. Po pár tónech si moje brada dala rande s podlahou. Ne že bych chtěla Anetinu verzi nějak hanit - ale zkrátka to ani zdaleka není takový univerzální zlepšovač nálady.:)


 Sita Vermeulen - Happy (Best Quality) by spidernig1988

U 405. sedí muž
A na své šílené kytaře vyhrává melodii
Zdá se být uvězněný v poušti miliónu snů
Jako kdyby život nebyl snad tak krásný, jak se zdá

Ahoj, jak se vede?
Proč se v takový den tváříš tak smutně?
Nechceš si o tom promluvit?
Když už jsme u toho
Chci na tvé bezradné tváři vidět úsměv

Mohl bys být tak šťastný
V tomto novém, krásném dni
Mohl bys být tak šťastný
Jako děti, když si jdou hrát

Tak se ukaž
Neděláš nic špatného
Přidej se a nenatahuj to

Můžeš být tak šťastný

Říkáš, že tvá přítelkyně je hezká
Že čeká doma, má dobrou práci
A ty máš dům i auto, které ti říkají pane
Zdá se to perfektní, ale nejsou perfektní věci zkrátka šíleně nudné
Toužil jsi po tomhle
A teď jsi uvězněný jako šnek ve své ulitě

Záleží jen na tom
Že můžeš žít svůj život tak, jak to upřímně cítíš
Protože život je moc krátký
A ty nechceš být vězněm vlastních iluzí
A já to vykřičím

Mohl bys být tak šťastný, že máš koho milovat
Mohl bys být tak šťastný, nestačí to snad?
Nemá smysl sedět a protahovat to
Přemýšlet o tom, co jsi způsobil
To je v pohodě, prostě se ukaž
Mohl bys být tak šťastný...

U 405. sedí muž
Na tváři má úsměv a myslí si: Jaký nádherný život...

1 komentář:

  1. Upřímně já jsem tu písničku Srdcotepec slyšel v podání Anety dnes poprvé. A to i přesto že jak jsem tu už několikrát psal, je to moje vůbec nejoblíbenější česká zpěvačka. Nebo možná jsem si kousek té písničky pustil když jsem si stahoval hudbu do mobilu, ale jelikož ji v mobilu nemám, tak mě nezaujala tenkrát a ani dnes. Ta pomalejší část je hezká, i ten text. Ale ten refrén to podle mě kazí. Kdyby ho vynechala nebo by rychlostně ladil se zbytkem té písně určitě by se mi to líbilo víc. Pustil jsem si i ten originál a překvapivě jsem zjistil že už jsem ho někdy slyšel. A musím ti dát za pravdu, ten originál je jasně lepší. Jestli je to angličtinou nebo něčím jiným, ale je prostě lepší. Jako celek to prostě k sobě mnohem víc ladí.

    OdpovědětVymazat