pondělí 28. října 2013

Savage Garden aneb várka dobré nálady :)

Po dlouhé době (nj, škola je škola) se vracím s článkem, a jako už poslední dobou tradičně je to trochu retro a trochu hudební tip.:)

Bohužel v době, kdy byli SG na vrcholu slávy, jsem byla ještě moc malá na to, abych je registrovala nebo dokonce nějak blíž znala (stejně jako jsem tehdy zbožňovala některé písničky od Nirvany a Placeba, aniž bych věděla, že to jsou Nirvana a Placebo). Takže kdy jsem vlastně na Savage Garden poprvé narazila? Nejsem si stoprocentně jistá, ale myslím, že to bylo už kdysi dávno na základce, když jsem si je spletla s Roxette.:D Tehdy to byla ještě éra posedávání před rádiem a čekání na oblíbené písničky... Jednou jsem taky takhle seděla, poslouchala a čekala, a najednou začala hrát písnička, kterou jsem sice neznala, ale po pár tónech mě přesto chytla tak, že jsem si jí nahrála. Jednalo se o I Want You a myslím, že se mi nikdo nemůže divit, že jsem si myslela, že je od Roxette - zejména ty recitované sloky jsou hlasově značně matoucí.:D (Do odkazu dávám staré, raritní video k této písničce - dodnes nechápu, proč Savage Garden točili klidně i tři různé klipy pro jednu písničku.)


Stejně rychle jako I Want You jsem si zamilovala i jejich další - asi největší - hit To The Moon And Back (ale třeba takovému Truly Madly Deeply jsem dodnes nepřišla na chuť). A nemusím snad ani zmiňovat, že v tom telecím věku patnácti let jsem se beznadějně zbláznila především do frontmana.:) Nebylo to jenom tím, že se mnou tehdy třískala puberta, ale také proto, že po přečtení snad všech Darrenových životopisů a zajímavostí, které jsem byla schopná najít, jsem měla pocit, že jsem právě objevila svoje dvojče - od životních zkušeností přes názory na svět až po stejnou oční vadu.:D I proto dodnes ráda, když mám prostor, zdůrazňuju, že jsme se dokonce narodili přesně 24 hodin po sobě, i když samozřejmě v jiném roce.
Zkrátka bylo jasné, že musím mít jejich alba, musím je mít okamžitě a musím je mít všechna. Což nebylo až tak těžké, vzhledem k tomu, že řadová alba vydali Savage Garden pouze dvě. Dlouhý čas jsem si navíc musela vystačit pouze se známějším a úspěšnějším debutovým albem, protože druhé Affirmation nebylo k sehnání (všímáte si, jak to bylo kdysi v předtorrentových, předuložtových a dalších dobách těžké?). Nejvíc unešená jsem byla z písničky Break Me Shake Me.


Jedna z věcí, která mě na Savage Garden dodnes nepřestává bavit, je ta instantně dobrá nálada. I sebesmutnější a seberozjímavější písnička na mě má ve výsledku pozitivní účinek. Například...


A tady přichází řada na klasické klišé, ale kdo někdy zažil, ten chápe. Savage Garden (ano, vidíte správně, neosekávám to jenom na Darrena, Danny na tom má taky lví podíl :D) mi skutečně pomohli snášet život trochu lépe - jako když se na vás někdo povzbudivě usměje a řekne vám, že to jednou bude lepší. I proto jsem oběma členům věnovala pár svých povídek. Ani nevím, jestli jsem je všechny uveřejnila...:D


Mohla bych navázat i Darrenovou sólovkou, která mi sice hudebně přijde o trošinku slabší, ale obsahově jde občas skoro až do morku kostí, ale o tom třeba někdy příště.:) Na závěr proto dvě raritky, jejich raritní skladby bych sem sice nejradši vysázela všechny, ale nebudu článek nafukovat víc, než je nutně třeba, ať vás neunudím.:)



2 komentáře:

  1. Taky jsem sedávala před rádiem s prstem připraveným na tlačítku. Když si vzpomenu, co za příšernosti jsem si nahrávala :)

    Savage Garden byli dobrý. Dokonce jednou jejich písníčku použili i ve Škole zlomených srdcí, což byl skvělý australský seriál, škoda, že ho neopakujou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedávno jsem si některé své staré kazety pouštěla, byl to šílený miš maš...:D

      Vymazat