neděle 14. června 2015

Icon For Hire a jak si na sebe (ne)vydělat...

Icon For Hire nedávno vydali prohlášení, že rozvazují kontrakt se svým vydavatelem a hodlají podepsat novou smlouvu "s vámi, s fanoušky". Každý, kdo tuhle kapelu sleduje, byl tak přirozeně zvědavý, s jakou novou písničkou přijdou, protože bylo jasné, že to bude, vlastně tak trochu i musí být, něco, co zvedne lidi ze židle. Nemusí to nutně znamenat, že to prostě bude vypalovačka "once in a lifetime" ála It's My Life od Bon Jovi. Já osobně čekala kontroverzi, i s přihlédnutím k tomu, jak rádi IFH experimentují, a že Ariel svou příslušnost k little monsters nezapře (a to je mimochodem právě to, co mě na nich tolik baví - to aby mě někdo neobvinil, že jsem typický fanoušek-konzerva). To, co na nás IFH vypustili... To už bylo trochu silné kafe i na mě. Ale nezvedlo mě to ze židle, jenom jsem si odevzdaně přečetla text a pomyslela si, že už vím, jakou písničku budu na novém albu přeskakovat (na těch předešlých jsou to například Hope of Morning nebo Only a Memory).


IFH ústy své frontmanky prohlásili, že od labelu odcházejí, protože je nutili "být někým, kým nejsou", cenzurovat texty, dávat si pozor na to, "koho mohou naštvat"... Ten název zněl tak slibně - Now You Know. Aha, takže teď nám asi Icon v nějaké své typické divočině řeknou to všechno, co je teda manažeři nechtěli nechat říct. A zjistíme tak nanejvýš to, že Ariel zřejmě někomu odmítla vykouřit (a že slovo "dick" radši vynechá, ale se slovem "fuck" nemá nejmenší problém).
Už jsem se tady na blogu vyjadřovala k nejrůznějším tématům spojeným s feminismem, takže pokud to tu sledujete pravidelně, asi víte, že rozhodně nepatřím mezi lidi, kteří by na feministky a feministy (ano, i takové znám :) ) koukali skrz prsty. Potíž je v tom, že tahle písnička mi ze všeho nejvíc evokuje mojí oblíbenou hlášku Bobbyho ze Supernatural: "Boohoo. I'm sorry your feelings are hurt, princess." Je rozdíl o něčem mluvit a o něčem kňourat. Tohle je bohužel ten případ, kdy jistě dobrý úmysl padl na tu špatnou stranu barikády. Věřím tomu, že pokud chce Ariel mluvit k holčičkám, snícím o kariéře zpěvačky, dalo by se to formulovat mnohem, mnohem lépe, a především méně afektovaně.
A co kdyby kluci napsali třeba něco o tom, jaké to být "invisible guy" ve "female fronted"?

Žádné komentáře:

Okomentovat