pondělí 1. června 2015

To nej aneb Den dětí

Když je dnes ten mezinárodní den děti, měla jedna moje známá celkem fajn nápad - proč ho nestrávit vzpomínkami na dětství u znělek ze seriálů? Jelikož přípravy na státnice a zítřejší pracovní pohovor jsou u mě v plném proudu, řekla jsem si, že je to celkem fajn způsob, jak si trochu oddychnout.:) Rozhodla jsem se udělat žebříček toho nej z mého dětství - a že někdy bylo hodně těžké si vzpomenout...:D

Nejoblíbenější pohádka
Tohle bylo zrovna jedno z těch těžkých vzpomínání. Na fleku si vzpomenu na seriál, na film, ale zrovna pohádka... Ale nakonec jsem došla k závěru, že to bylo O Malence (na záda jí dýchají Jak si pejsek s kočičkou dělali k svátku dort). Milovala jsem ty písničky a dlouhou, dlouho jsem si přála dostat tu samou kytičku, ze které se Thumbelina "narodila". Když mi mamka nakecala, že má kouzelný prstýnek, hádejte, o co jsem ten prstýnek požádala jako první...:D V těhle ohledech by se dětem moc lhát nemělo, to zklamání bylo větší, než když jsem zjistila, že Ježíšek neexistuje.
Dneska mě zpětně fascinuje, kolik lidí se při dabingu téhle pohádky sešlo - Martin Dejdar, Dara Rollins, Ladislav Křížek, Lucie Bílá, Jiří Korn... Možná je v tom trochu odpověď na to, proč dnešní dabingy nejsou úplně to pravé ořechové.
Od 10. minut pak hraje písnička, jejíž konec mě dostal až dnes, s odstupem několika let... "Baby, nikdo netají, že svět rád bejvá klamanej, klidně tě v tom nechají, ti, co tleskaj habaděj. Svět není zlej, jen spletenej."



Nejoblíbenější film
Cesta do pravěku. Nic jiného to být nemohlo. Dodnes ten film miluju a nevynechám jedinou příležitost ho vidět. Vzbudil ve mě neuvěřitelný zápal pro pravěk a naši se se mnou vždycky chlubili před známými, jak chytrou mají dceru, že umí tak zasvěceně vyprávět o pravěku a dinosaurech.:D Mimochodem, legendární scénu se smrtí stegosaura dodnes nemůžu vidět, stegosaurus je můj oblíbenec a děsně mi to láme srdce.


Nejoblíbenější seriál
Tom a Jerry, i tady byl vítěz jasný. Koukala jsem na ně vždycky od sedmi na Cartoon Network a nahrávala si všechny díly. Ano, měla jsem v nich takový přehled, že jsem přesně podle začátku poznala, který mám a který ještě ne. Nejradši jsem měla díl doktor Jeckyll a pan Myš.


Nejoblíbenější písnička
Tady to musím rozdělit na československou a zahraniční část, protože se prostě nedokážu rozhodnout. Moje láska k Sám s nohami na stole byla dlouhodobá, Round and round sice byla kratší, ale zato o to silnější.:D Tu první mi kdosi nahrál jako poslední na kazetu Písničky z Rosy, ale kde jsem narazila na tu druhou... Předpokládám, že to bylo Eso, Medúza nebo něco podobného.


Žádné komentáře:

Okomentovat