pondělí 18. prosince 2017

Jak jsme slavili Vánoce o týden dřív

Dlouho jsem nemohla přijít na to, o čem by měl letos být vánoční článek a už jsem se tak nějak smiřovala s tím, že žádný nebude... Až včera konečně přišel ten okamžik, o kterém stojí za to napsat.:)
Ten nápad se vlastně rodil postupně a nakonec skončil někde úplně jinde, než kde byl původně plánován. Moje spolubydlící pochází ze Slovenska a navíc se bude za měsíc po dvou letech stěhovat, rozhodly jsme se proto, že bychom mohly letos na Vánoce na okamžik obnovit federaci a udělat si česko-slovenský vánoční večer s kapustnicou, salátem, kaprem a zkrátka vším, co k tomu patří. Pak jsem se na 3. adventní neděli dohodla s kamarádkou, že přijede na návštěvu a zůstane přes noc. Když jsem to spolubydlící oznamovala, napadlo mě - pojďme tu večeři přichystat pro ni jako překvapení. Kamarádka totiž nikdy Vánoce pořádně neslavila, nemá s kým. Spolubydlící mi tenhle nápad nadšeně odkývala s tím, že by pozvala ještě některé další lidi, ať se nás u stolu sejde hodně. Nakonec jsme se sešli ve čtyřech a později dorazil pátý, ale to jen tak na okraj...
Nejprve bylo v plánu udělat tradiční vánoční menu, ale pak spolubydlící správně podotkla, že my, které Vánoce budeme slavit s rodinou, bychom si tím mohly zkazit štědrovečerní večeři, když bychom se salátem a rybou napráskly o týden dřív. Takže jsme vymyslely náhradní menu, které ale bylo dobré jako blázen a přitom jednoduché jako facka.


Na talířku vidíte lososa pečeného na bylinkovém másle, jako příloha bramborová kaše s kokosovým mlékem a "řecký" bramborový salát - brambory, kopr, červená cibule, olivy, nic víc, nic míň. Jako zákusek jsme měli créme brulée, ale ten už se nevešel do záběru.:D
Jak jsme tak společně vařily a připravovaly, uvědomily jsme si, že ve čtyřech se do naší malé kuchyně asi nevejdeme. Přenesly jsme proto stůl ke mě do pokoje a rozložily ho. A když už jsme byly v těch přesunech - proč rovnou nepřesunout i stromeček a svátečně neprostřít? (Tedy, svátečně... Ubrusy jaksi nevedeme, takže místo něj musela posloužit stará arafatka...)


Došlo i na pouštění koled a rozdělování dárků... Zkrátka se nám ta sváteční večeře zvrhla v naprosto regulérní oslavu Vánoc s týdenním předstihem. Všichni jsme si moc pochutnali, dárky také měly úspěch... Můžu s klidným svědomím říct, že se mi letos opravdu povedlo mít druhé Vánoce.:D A zároveň to byl i dobrý skutek - uspořádat příjemný vánoční večer pro někoho, kdo neměl v životě takové štěstí a nikdy opravdu pěkné a klidné Vánoce nezažil. Tak až budete příště přemýšlet nad drahými nebo originálními dárky, mějte na paměti, že ty nejlepší nápady jsou často na dosah ruky.;)

Žádné komentáře:

Okomentovat