neděle 22. června 2014

Blbečci (nejen) na ulicích

Staly se mi v poslední době takové dva ne úplně příjemné zážitky. Respektive, jeden "jenom" nebyl příjemný, druhý pak byl vyloženě děsivý a fakt jsem se chvíli bála. Týkaly se ale oba toho samého - oslovování na ulici. První, ten mírnější, se odehrál kolem desáté večer, když jsme šly s kamarádkou do našeho oblíbeného baru, a na ulici kousek před ním jsme minuly kluka, který na nás zahlaholil na půlku Brna: "Holky, můžu vám něco říct?" Šly jsme dál, chvíli bylo trapné ticho, až kamarádka odvětila "Radši ne!". To už se ale rozhodl odpovídat i dotyčný vtipálek: "Jsem vám jen chtěl říct, že jste přesně ty prdelky, co by si je nikdo nedal!"
Druhý zážitek pak byl sice za bílého dne, ale odehrál se na chodníku, ze kterého nebylo kam utéct (z jedné strany hlavní tah u dálnice, z druhé strany husté roští) - a přede mnou banda čtyř ožralých mladých vágusů se dvěma psy. To nejslušnější, co v té chvíli zaznělo, byla hned první věta "Tak tuhle dneska vomrdám!". Držela jsem si co největší rozestup to šlo, a radši ne moc agresivně, ale dostatečně pevně, odvětila, aby se dotyčný uklidnil. Co následovalo za pokřikování, to tu radši ani psát nebudu, protože jsem slušná holka a děsí mě už jenom fakt, že jsem ta slova už někdy předtím slyšela.

No a hlavně se v poslední době na internetu setkávám čím dál častěji s debatama ohledně "blbých" hlášek na holky. Nejnověji jsem před chvílí viděla jedno video, ve kterém vystupovala i normální mladá holka v normálním tílku s výstřihem. Komentáře se z poloviny týkaly toho, jaké má "pěkné cecky", jaká je "fajná samice", že "na ostatní se v tom videu stejně nikdo nedívá" a tak. Když se několik lidí (kluků i holek) ozvalo, že to není úplně taktní (nebo rovnou na férovku, že je to trapné) takto opakovaně komentovat vzhled dotyčné, zvlášť, když na sobě má normální oblečení, které se v tomhle ročním období běžně nosí, byly odpovědí zhrzené komentáře ve stylu "když si na natáčení vezme takový výstřih, tak co čeká?". Pánové (teď samozřejmě nemyslím všechny pány v globálu, aby si to zase někdo nevzal příliš osobně), všichni víme, že o těch pěkných ceckách, píchatelných prdelkách atd. občas nějaké to slovo ztratíte. Nechejte si to ale s kámošema nad půllitr piva. Co si holka bere na sebe, je její věc, a jestli vy se dobrovolně snižujete na hejno žraloků, mezi které někdo hodí krvavou flákotu, v našem případě holku s výstřihem, a oni prostě MUSÍ reagovat, protože jsou ti SAMCI, a nemůžou si pomoct, tak ještě že to vím, že jste jenom obyčejná zvířata, a ne civilizovaní lidé, kteří se umí ovládnout, já teda radši plavu jinam. Škoda, že se nestane, aby na vás denně holky hvízdaly a pokřikovaly - pak byste pochopili, že je rozdíl mezi komplimentem a oplzlostí.
Já osobně mám naštěstí tu kliku, že nejsem blondýna, mám prsa po tatínkovi a žádné vyloženě odvážné kousky v šatníku nemám, takže nejsem takovým tím klasickým typem, po kterém by mužská část populace pokřikovala nebo jej nepokrytě očumovala. Nehledě na to, že jsem totální kníže Ignor, když přijde na pokusy o flirtování, takže vést se mnou eroticky laděný dialog, pokud zrovna nechci (nebo pokud ten pokus vůbec poznám :D) je zhola nemožné už jenom proto, že prostě nereaguju. No ale když už reaguju, tak stejně nejsem zrovna příjemná, protože, co si budeme vykládat, takové dialogy mají obvykle tendence vést borci, ze kterých sliz kape tolik, že za sebou div nenechávají cestičku. To ale neznamená, že bych ty situace neznala, a vlastně jsem jenom ráda, že se mi to nestává tak často, jako mým hezčím kamarádkám.
Ptám se, co tím asi ti dotyční sledují? Nemůžou očekávat, že holka na nějaké halekání na ulici zabere, že by se nechala sbalit. Chtějí si tím dokázat, že jsou páni tvorstva, alfa samci, co právě parádně vyhlásili jednu super samici? To asi spíš. Ale co já vím, do těhle hlav fakt vidět nechci.

4 komentáře:

  1. No, to tedy nejsou vůbec příjemné zážitky. Doufám že jsi v pořádku, a nic se ti nestalo. Moje máma mi když jsem byl malý, říkala že si mě cizí lidi nevšimnou, že se nemám čeho bát. Nevěřil jsem jí už tenkrát, a nevěřil bych jí ani dnes. Možná v nějaké víc civilizované zemi to takhle funguje, ale u nás prostě ne, (pravda je že ani New York, Londýn nebo Paříž nejsou úplně 100% bezpečná města.).Já sám bych lhal, kdybych řekl že se v Praze cítím bezpečně, zejména v centru je po setmění situace, které se rozhodně nedá nazvat ideální. A přístup některých mladých pánů k holkám, je přesně takový jak ho popisuješ, a já jsem rád že se takovými lidmi vůbec neznám. Někteří si prostě myslí, že je to tak v pořádku, se takhle chovat, a to je na tom to nejhorší. A na youtube, se to rozmohlo hrozně moc, to je pravda, a dokonce i u videí, která už byla nahrána dřív, než se začal tenhle mor šířit . Nechci aby to znělo nějak hloupě, ale slib mi prosím, že kolem toho tahu u dálnice už nepůjdeš ani ve dne, ani v noci, nejspíš to vůbec nebude bezpečné místo. A jelikož mám tendenci si brát k srdci všechny problémy celého světa, budu mít teď o Tebe strach.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel je to tak, já teda po Brně v noci chodím celkem beze strachu (to bych jinak musela zůstat leda sedět doma na zadku, vzhledem k tomu, že bydlím na poměrně odlehlém sídlišti a domů tak jezdím sama), ale samozřejmě zůstávám ostražitá. Ten chodník obvykle nijak nebezpečný není, je tam zastávka a hned za křovím začíná další část sídliště, ale prostě ten den se tam kdo ví odkud vzala individua s půllitrem a už to bylo... Smutný je, že mezi těmi oplzlými křiklouny prakticky nikdy nejsou mladí puberťáci (aspoň z mojí zkušenosti), u kterých by to člověk svedl na věk, ale pánové, které by člověk podle věku pokládal za dospělé.

      Vymazat
    2. Je pravda, že kdyby se člověk bál nemohl by nikam. Třeba to opravdu byla jen nešťastná náhoda. Já v Brně ještě nikdy nebyl, tak nevím jak moc se liší třeba od Prahy ( ale poslední dobou mě hrozné láká si do Brna udělat výlet). Věk ještě není záruka dospělosti, mám ale pocit že u těch na které jsi narazila by ani vyšší věk nic nezměnil, to jsou prostě neuvěřitelní pitomci. Na druhou stranu, když já stál ten minulý víkend na parkovišti mezi všemi těmi Ferrari, taky jsem si připadal spíš jako kluk, ale to byla samozřejmě jiná situace.

      Vymazat
  2. To jsem ráda, že se ti nic nestalo. Já jsem poslední dobou čím dál raději, že chlapy svým zjevem neupoutávám. Nejhorší je, když jsou ve skupině, protože se předvádějí hlavně před těma ostatníma a nemůžou dát najevo žádnou slabost.

    OdpovědětVymazat