úterý 7. dubna 2015

A la Mode, a la Mort



Vždycky, když čtu různé články dne na úvodní stránce blog.cz (jelikož na této doméně udržuju při životě poslední blog, zavítám tam prakticky denně), říkám si skoro pokaždé "ano, takový článek bych mohla napsat taky!". Ale jak sami vidíte, vždycky zůstane jenom u toho říkání...:D
Je to především proto, že psaní mám plné zuby s diplomkou, kterou bych chtěla mít do konce tohoto týdne už konečně hotovou v první verzi, abych jí mohla poslat vedoucí, upravit podle požadavků, a snad odevzdat - protože ještě na konci února mi vedoucí tvrdila, že mě tu práci odevzdat nenechá, protože si nemyslí, že bych jí byla schopná stihnout napsat v nějaké slušné formě. Možná si říkáte, co s tím tak stresuju, že si spousta lidí prodlužuje o půl roku školu, aby měla čas práci napsat... Věřte, že bych to momentálně udělala s největší chutí, protože by mi to dalo i víc času ke šprtání na státnice. Ale to bych si musela bezpodmínečně sehnat práci, protože už mám rok studia pryč z jiné školy, a každý další semestr navíc už musím platit (ano, na většině škol jsou to dva roky, bohužel MU patří k té trošce, kde máte pro bakalářské i magisterské studium dohromady navíc jenom jeden rok). Takže buď bych musela platit dva a půl tácu za měsíc (dejte to krát šest a vyjde vám, jaká pálka by to byla do státnic), nebo přerušit studium a vzdát se studentských výhod. V obou případech by to nebyla levná sranda, protože rodiče nemají peníze na to, abych mohla prodlužovat. Respektive bylo by přesnější říct, že mamka nemá peníze, protože od táty jsem už šest let neviděla ani korunu, naopak ještě on tahá peníze ze mě. Nicméně pokud mi v současné situaci někdo nadává do vyžírků, je to paradoxně právě on. Ale o tom mluvit nechci, protože si pokaždé akorát hnu žlučí... Jen se bavím tou paradoxní situací, že kdyby naši byli rozvedení, tak bychom z něj nějakým způsobem alimenty snad vymlátili. Ale protože rozvedení nejsou, tak si s klidem může dovolit mě absolutně nepodporovat. Ani finančně, ani nijak jinak.
Momentálně mám sice brigádu, ale ta na konci dubna skončí. Vlastně už se na to i docela těším. Tenhle rok jsem totiž zjistila, že sice ano, práce s lidmi a mezi lidmi je přesně to, co chci dělat, protože nic mě neděsí víc než představa, jak jsem celý den zalezlá sama někde v kanclu, ale manuální práce "to je můj hrob". Ne že by se mi pracovat nechtělo nebo jsem byla úplně levá - jen jsem prostě pomalejší. Ráda dělám věci důkladně, a pokud je mám udělat opravdu pořádně, bohužel je nezvládám dělat zároveň rychle. Proto jsem v létě nedostala místo servírky v kavárně - ano, opravdu na světě existuje někdo, kdo není schopný udělat ani blbý kafe. Ale vzhledem k brutálnímu tempu, které po nás šéfová už od začátku vyžadovala, jsem to prostě vzdala. Udělám vám klidně perfektní kafe, ale musíte mi dát prostor se to naučit. Rychle se ani pes nevysere, jak říká moje mamka. Takže jsem nakonec skončila uklízet a obsluhovat v jedné sauně. "Moje" skupiny mám z většiny fakt ráda, a peníze taky nejsou vůbec špatné (reálně si vydělám něco přes 60 na hodinu, záleží jak kdy), ale to je asi tak jediná útěcha. No, teď přijde ten vtip - na léto jsem se upsala na brigádu, ze které je mi jasné, že se asi po...:D Určitě vám o tom dám časem nějaké echo, ať se můžete zasmát, protože škodolibost nejčistší radost.:) Ale za 90 korun na hodinu, no neberte to... Snad to přežiju ve zdraví.:D
Za měsíc budu mít narozeniny. I v kontextu toho všeho jsem se rozhodla, že na mém narozeninovém dortu prostě musí být tohle:
Omlouvám se všem, kterým jsem právě způsobila infarkt.:D Ale jak jsem včera řekla kamarádce, Bucky v narozeninovém kloboučku s ruským nápisem, to je, jako kdyby to někdo dělal pro mě na zakázku. A protože se kamarádka tvářila hrozně tajemně a ptala se, který den přesně ty narozeniny mám, tak čuju, že pokud tahle fotka opravdu neskončí na dortu, tak na nějaké klíčence nebo hrnečku určitě.:D

3 komentáře:

  1. Na vysokej škole je nevýhoda, že je to strašne drahé. A terza to musíš urobiť všetko naraz lebo si nemožeš dovoliť to predlžiť. Ach tie peniaze peniaze...
    Inak to s tým ocom ma mrzí..prečo niesu rozvedení?
    A som zvedavá na akú bbrigadu si sa to prihlásila:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, studium je sice po určitou dobu zdarma, ale nic okolo už zdarma není... No naši jsou už na sebe tak zvyklí, koupili si společně dům a mají hospodářství, i když na sebe nadávají, tak se mají pořád svým způsobem rádi... Akorát já prostě s tátou nevycházím, domů bych jezdila ráda klidně i na delší dobu, ale to by tam musela být jenom mamka, s tátou se vždycky nejpozději druhý den pohádám.:/
      O brigádě plánuju článek, byla jsem tam vypomáhat už minulý rok, tak to bude taková perlička pro zasmání...:D

      Vymazat
  2. Osobně jsem koukal kolik stojí dálkové studium tady v Praze. A některé ty částky na soukromých školách jsou hrozné. Spočítal jsem kolik chce ta MU a i když je to dost, tak by to mohlo být i mnohem horší. Ale můj názor je trochu jiný, protože já už pracuji. I když někdy bych se do školy vrátil s chutí. Zvláštní jak se peníze a rodina prolínají. Já to znám z vlastní zkušenosti, jelikož u nás doma jsem já ten kdo vydělává nejvíc, takže mimo jiné přispívám i sestře na školu, a další podobné věci. Takže ono mít těch peněz dost taky není úplně ideální (když za vámi přijde sestra že potřebuje 7000kč na školu, nebo ji vyhodí, tak jí ty peníze dát musím, kdyby aspoň byla studijní typ, ale ten její laxní přístup...) Moji rodiče taky sice spolu žijou v jednom bytě, a víceméně fungujeme jako rodina. Ale láska mezi nimi rozhodně není. Navíc táta.. on není zlý ale nemá v sobě takový ten otcovský přístup. Takže i to že jsem s ním dnes mohl vyměnit pneumatiky (na svém autě, které ale funguje jako rodinné, protože na nové nejsou peníze, resp. je nemají rodiče), beru jako to že mi chtěl ukázat jak se to dělá a trochu ten otcovský přístup dohnat ( pravda, už je mi 27, takže pozdě ale přece). Ale na jeho obranu, táta vyrůstal v dětském domově, takže i jeho nikdo moc nevychovával. Mě i sestru tak spíš vychovala matka, ale možná díky tomu jsem tak hodný, a trochu citlivka (viz. ta probrečená poslední půlhodina u Hvězdy nám nepřáli). Nemyslím že neumíš udělat ani kafe, a taky si nemyslím že je Tvoje chyba že ti nedali to místo. Navíc mi přijde zbytečné chtít po Vás tak rychlé tempo. Já sice kafe nepiju ale myslím že je u něj spíš důležitá chuť než to jestli ho budu mít na stole do půl minuty.

    Hezký obrázek :D

    OdpovědětVymazat