pondělí 18. dubna 2016

Linkin Park - skryté poklady a láska, která nerezaví

Je pravda, že když jsem se naplno vřítila do puberty, byly pro mě naprosto stěžejní kapely System of a Down a Placebo a pravděpodobně by to byly i první kapely, jejichž název bych na vás vychrlila, kdybyste se mě zeptali, koho jsem jako dospívající nejvíc zbožňovala. Ale to jenom proto, že moje láska k Linkin Park se táhne až do roku 2001, takže éra SOAD a Placek ji spíš překryla, ale rozhodně nepřebila. O LP mám například dodnes fanouškovský deníček s fotkami, lístky z koncertů a dalšími relikviemi, napsala jsem o nich neuvěřitelnou spoustu mých prvních spisovatelských pokusů (na horror.cz dodnes visí moje povídka One Step Closer). Obě jejich alba jsem vydržela hodiny a hodiny poslouchat pořád dokola s pohledem upřeným do zdi - schválně, kdy jste si naposledy jen tak sedli a poslouchali hudbu, aniž byste u toho dělali cokoliv jiného? :P
Tohle dlouhé intro má za účel především vysvětlení toho, proč jsem se rozhodla vytasit s tímhle článkem. S Linkin Park jsme se sice postupem času "rozešli", ale dětské lásky prostě nerezaví.:) Ano, zním teď jak "fanoušek-konzerva", ale i u toho rozchodu se musím na okamžik zastavit. Je naprosto v pořádku, že se lidi vyvíjí, je to přirozené a bylo by nanejvýš divné, kdyby se to vyhýbalo hvězdám. LP mnoho lidí obviňovalo z kalkulu, ale natočit další Meteoru nebo Hybrid Theory, to by byl kalkul. Takhle se prostě rozhodli udělat něco jiného, ať se nám to líbí nebo ne, a já se stejně svobodně rozhodla, že se mi to nelíbí. Stejně jako se mi nelíbil jejich útočný postoj vůči fanouškům ("Try to catch up, motherfucker" - Try ketchup, vole.), ale opět chápu, že v jejich situaci bych asi nereagovala o moc jinak.
Na památku mého dětství a rané puberty, které díky LP byly nejen snesitelné, ale místy vyloženě boží, bych tedy teď ráda vyjmenovala pár raritnějších písniček, které podle mě stojí za pozornost a i po letech mají svojí kvalitu.

And One
Začneme něčím temnějším.:) And One má zvuk, který LP používali jen zřídkakdy a zřejmě věděli, proč to dělají. Stejně jako je Hit The Floor šperkem Meteory, je i And One šperkem mezi raritkami. Ale víc než v čemkoliv jiném by v tomto případě platilo, že všeho moc škodí.




Part Of Me
Moje nejoblíbenější z raritek (asi by se tady slušelo poznamenat, že za raritky považuju všechny skladby nevydané na řadových albech). Kdybych měla mluvit o řadových albech z raného období LP, byly moje největší favoritky Place For My Head a Figure.09. Part Of Me k nim podle mě perfektně pasuje - je trochu (trochu víc) patetická, zdravě nas*aná a pro LP tak nějak notoricky typická. A mezi fanoušky často opomíjená...:D


Crawling Demo
Crawling je tak notoricky známá písnička, že slyšet její demo nebylo na první poslech úplně příjemné. Zpětně musím uznat, že bylo správné udělat v ní ty úpravy, které v ní LP udělali, v kontextu celého alba. Sama o sobě je ale demoverze mnohem syrovější, je v ní víc emocí... A moc se mi líbí ten nakonec vypuštěný rapový part.


Žádné komentáře:

Okomentovat