neděle 4. června 2017

Ignea - The Sign of Faith

O ukrajinské kapele Ignea jsem se tu už jednou zmiňovala, když jsem doporučovala jejich singl a vůbec první videoklip k písni Alga. Po docela dlouhé době jsem se konečně dostala i k tomu, abych si pustila jejich debutové (respektive pod názvem Ignea debutové) album The Sign of Faith a dopředu musím konstatovat, že mě nezklamali. Možná právě proto, že jsem si udržovala určitý odstup a říkala si - jo, Alga je hodně fajn, ale přece jen je to začínající kapela, radši čekat méně než více.
Už ale druhá vlaštovka ukázala, že klidně můžu čekat "něco víc". Krátce po prvním singlu spatřilo světlo světa lyric video k písni, jejíž už samotný název vzbuzuje jistou kontroverzi - Şeytanu Akbar (Satan je velký). Po ruské okupaci Krymu, která je obsahem Algy, si tak Ignea vzala na paškál další velké téma současnosti - islámský terorismus. A bylo jasné, že tihle pánové a dáma se toho nebojí.


Ještě tu musím vyzdvihnout to naprosto úžasné surrealistické video. Tenhle případ mi pomohl uvědomit si extrémní ožehavost právě islámu a terorismu - strašně ráda bych se o tohle video podělila na sociálních sítích, ale za ten shitstorm mi to asi nestojí.
Jak tyhle dva singly a název alba napovídají, náboženství je téma, které prostupuje celou deskou a uzurpuje si pro sebe nejvíc prostoru. Islám nebo křesťanství, tahle skupina má zkrátka nevyřízené účty se všemi. Lehce se pak skrze ně dotýká ještě například otázek ženských a vůbec lidských práv, války a dalších přidružených témat.
Jako zjevení působí předposlední píseň How I Hate The Night, která se koncepcí hudby i textu naprosto vymyká zbytku alba a v klidu by mohla zaznít na soundtracku k Pánovi Prstenů nebo podobně laděném filmu. Je to rozhodně velmi příjemný výlet do odlišných vod, který ale určitým zvláštním způsobem do zvuku alba přesto zapadá. A zároveň je to takové romantické, klidné nadechnutí před závěrečným zničením - písní Leviathan.
Takže tímto krátkým hodnocením chci v podstatě jenom znovu říct to, co jsem se snažila říct už posledně - jestli máte jenom trochu rádi metal, dejte Ignee šanci. Tahle skupina má rozhodně ještě hodně co říct.

2 komentáře:

  1. Já samozřejmě to album vůbec nemůžu hodnotit po hudební stránce. Protože ta písnička která je v článku, byla teprve třetí metalová písnička co jsem za svůj život slyšel. :) Ale, chci se zastavit u toho islámského terorismu. Já nedokážu úplně posoudit na jakou se staví stranu. Jestli jsou proti nebo pro? Dal jsem ten text do Google překladače a spíš bych se klonil k myšlence že jsou pro islám. I když třeba věta " Vaše znamení Aláha je vyřezáno na jejich hrobech" se dá vyložit i tak, že oni obviňují ten islám z toho že někdo umřel. A to by pak byli zase umírněně proti islámu.

    Ještě tedy na okraj, k té extrémní ožehavosti islámu a terorismu. Myslím, že je to ožehavé jen proto, že to někteří lidé obhajují. A to i přesto co se teď děje v Anglii. Prosím, je to jejich názor. Ale já jsem se v poslední době naučil domýšlet věci do konce. I když ten konec nemusí být vždy příjemný. A myslím, že tohle je situace, kdy je život pouze černobílý. Ano nebo ne. Někteří by chtěli tu třetí cestu, ale ta tady není. Obě strany už zašli moc daleko. A na konci se prostě každý bude muset rozhodnout. Ono, je to samozřejmě na mnohem delší debatu. A to se asi, pod článek ze sekce "Music" úplně nehodí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak píšu v článku, oni jsou tak nějak nasraní na všechna náboženství, přijde mi.:D Co se týče zrovna téhle písničky, tak to několikrát docela obšírně vysvětlovali a je to hned na začátku videa - islámský terorismus kritizují a odsuzují coby překroucenou víru, kterou vůdci používají pouze k tomu, aby získali moc a peníze. A že islamisté budou jednou poraženi lidmi vlastní víry, jako se to už v minulosti stalo - což je zjevná narážka na křesťanství a jeho historický vývoj. Což je pro mě osobně postoj, který mi je celkem sympatický, neb jako věřící taky často kroutím hlavou nad tím, co se od "vlastních" dozvídám.

      Vymazat