úterý 16. července 2013

...and she left my heart with vertigo

Další výlet do historie. Tentokrát za Bon Jovi.
Myslím, že v mé generaci se jen velmi, velmi těžko najde někdo, kdo by v deseti nepařil jako o život na tehdy obrovský, ode všad se valící hit It's My Life. Jelikož moje mamka Bon Jovi miluje už od osmdesátých let, neváhala se v mém případě chopit příležitosti a začala mi okamžitě nenápadně podstrkovat nejlepší kousky od Bon Jovi v čele s albem Keep The Faith. A padlo to na úrodnou půdu. I když už jsem Bon Jovi dlooouho neposlouchala, je to hudba, která je neodmyslitelně spjatá s mým dětstvím, a kdykoliv jakoukoliv jejich písničku slyším, nemůžu si pomoct a usmívám se jak měsíček na hnoji.
Jsou písničky, které se na nás valí z rádií s železnou pravidelností; kromě zmiňované It's My Life to je You Give Love a Bad Name a nejpříšernější a nejstrašlivější cajdák, co Jon kdy napsal, čtěte Always. Méně často, ale pravidelně, může člověk v rádiu zaslechnout Livin' On A Prayer, Runaway, Thank You For Loving Me nebo Jonovu sólovku Janie Don't Take Your Love To Town. A každý si ještě určitě vzpomene na další hity, které sice tak často nehrají, pokud vůbec, ale nějakou záhadou je skoro všichni znají - moje velmi oblíbená Keep The Faith, zhruba stejně populární One Wild Night, Bad Medicine, Bed Of Roses, Wanted Dead Or Alive (Bon Jovi rocks! on occasion, jak by řekl Dean), Have A Nice Day a spousty, spousty dalších.
Proč jsem vám všechny ty písničky vyjmenovala? Abych demonstrovala, že si nemyslím, že jsou Češi a Slováci Bon Jovi nedotčení (i když z toho, jak si neustále všichni pletou Bon Jovi - kapela a Jon Bon Jovi - frontman, to tak úplně nevypadá), a do tohohle článku proto zahrnu písničky, které podle mého soudu neprávem stojí ve stínu svých slavnějších sourozenců. Je z toho taky krásně vidět, že to, co jiní považují za své největší hity, jsou v případě Bon Jovi v podstatě řadové písně.

A když mluvím o nedoceněných písničkách, nemůžu začít ničím jiným než Dry County. Klip je strašněj, proto sem dávám radši lyrics verzi, protože nejen hudebně, ale i textově je to podle mě vrchol tvorby Bon Jovi.


This Ain't A Love Song - když jsem zjistila, že s ní uzavírali pražský koncert, litovala jsem ještě o stupeň víc, že jsem tam nebyla. Paradoxně jí moc často neposlouchám, ale kdyby se mě někdo ptal na absolutně nejoblíbenější písničku od BJ, byla by nejméně na druhém místě.


If I Was Your Mother - Keep The Faith je celkově album o síle menší jaderné zbraně, a tahle písnička je jedna z vůbec nejsilnějších.


Undivided - Bounce bylo první CD od Bon Jovi, na které jsem si sama našetřila, a už jeho úvodní píseň mě dokázala rozbrečet - a to jenom hudba jako taková, textu jsem v té době neměla šanci rozumět. Jooo, puberta, to bylo období.:D


Mohla bych takhle pokračovat donekonečna, ale myslím, že zatím stačí. Článek uzavřu jedním malým překvapením - dost lidí se rozčiluje, že jsou všichni udělaní z Jona a přehlíží Richieho. Já ne.:) Takže na závěr jedna krásná, u nás asi Richieho nejznámější, sólovka - One Light Burning.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat