pátek 19. července 2013

studentské Tour de Brno po barech, hospodách, čajovnách a jiných lokálech 1. část

Jelikož jsem se letos dopachtila ke státnicím a ty úspěšně složila, měla jsem chuť trochu si zabilancovat. A z toho vzpomínání vznikl nápad na tento článek - třeba někteří z vás v Brně taky studovali, někteří z vás se třeba naopak chystají tam studovat, někdo tam možná přímo bydlí... A proto by jim tato místa mohla buď něco říkat (ta, která dnes už neexistují) nebo později přijít vhod (ta, která ještě žijí).:) Takže, tohle je můj seznam nejrůznějších míst, kde jsem prožila tu noční část svých studentských let. Předesílám, že nejsem žádný extra pařmen nebo kalič, takže nečekejte žádné extra pikantní historky a sondy do míst, kde se odehrává ten pravý noční život, těm já se snažím obloukem vyhýbat - až na jednu výjimku.:D

kavárna Merlin, Veveří
- bohužel ukončila svou činnost ještě dřív, než já jsem dochodila prvák, ale byla tak super a zažila jsem tam toho tolik, že jí zde musím věnovat aspoň malou vzpomínku; dnes se na jejím místě nachází pekárna
- a proč že jsme jí měli tolik rádi? No protože zde byla super a příjemná obsluha, měla kuřáckou i nekuřáckou část, z toho tu nekuřáckou tak dobře oddělenou, že byla opravdu nekuřácká, na tu lokalitu super ceny (o té jejich vynikající vídeňské kávě za 30 korun se mi dodnes zdá) a nevím, co to tam ladili za hudební televizní stanici, ale hráli tam docela obstojně :)

kavárna Vladimíra Menšíka, u Dominikánského náměstí
- jak jsem před nedávnem zjistila, i tato kavárna už patří minulosti... za sebe nemůžu říct, že by to byla nějaká extra veliká škoda, byl to takový průměr, kam člověk zašel, když nevěděl, kam se vrtnout... ale měla hezké interiéry a legendární záchody v patře :))











čajovna Nefertiti, dům pánů z Lipé, náměstí Svobody
- není to nejlepší čajovna ze všech, z těch brněnských bych řekla, že je to taková chudší příbuzná, ale pro nenáročného návštěvníka naprosto postačující; navíc se tam teď po dvou letech změnila obsluha a změna je to rozhodně k lepšímu
- vyplatí se jít sem ve větší partě a rovným dílem se rozdělit o útratu, dodnes si pamatuju například na jeden super večer, kdy nás zde bylo pět a každý jsme tam ve výsledku nechali jenom 70 korun - a to jsme si rozhodně dali víc, než každý jeden čaj :))
- také je to místo, kde se skvěle randí a probírají životní osudy, zkrátka pohodlné, příjemné, neutrální prostředí pro tyto záležitosti :)

Pomalý bar, Úvoz
- vypozorovala jsem, že lidi, žijící v Brně, se v tomto případě dělí na dvě skupiny - na ty, kteří "pomaláč" neznají, a na ty, kteří jej milují a nedají na něj dopustit; já se tedy neřadím ani k jedné sortě, pomaláč je přeci jenom dost specifické prostředí, na které já nejsem úplně vyladěná :D nicméně zde mají ten nejlepší nakládaný hermelín s olivami, jaký jsem kdy v životě jedla
- do poznámek jsem si k pomaláči napsala "legendární extrasmradlavá putyka s vynikajícím hermelínem, ideální pro kalby až do rána" - myslím, že to je celkem trefný popis :)

Nekonečno, Městské Divadlo Brno
- v Nekonečnu se odehrál náš vůbec první seznamovací sraz před nástupem do prváku, takže i když jsem tam později už mockrát nepřišla (ceny jsou přeci jen trochu mimo studentský průměr), budu mít na tohle místo vždy milé vzpomínky - také proto, že když už jsem se tam občas podívala, bylo to vždycky příjemné podívání :)






Grand Café, Štefánikova
- další z dnes už neexistujících lokálů, respektive co tam je dnes, to já nevím, jen vím, že už jen od pohledu zvenčí se mi to nelíbilo
- Grand Café byl tak trochu přírodní úkaz; i přes neustálé změny ve vedení si stále drželo svou úroveň, respektive každý nový majitel přišel s něčím, co bylo tak super, že mu člověk odpustil, že to staré už není; u prvního to bylo latté s nejroztodivnějšími příchutěmi (nejlepší bylo melounové), u druhého dortíky zdarma ke kafi a hrnečky čaje oblepené třtinovým cukrem... bohužel, nic netrvá věčně, a tak nakonec přišel někdo, kdo poslal do kopru jednu milou, příjemnou kavárnu

A2, pod Kounickami (koleje) a vedle kolejí VUT
- jeden z těch lokálů, který reklamu ani nepotřebuje; bohužel vzhledem k jeho umístění bývá docela kumšt sehnat tam místo

U Leguána, Tererova
- celkem sympatická nálevna, co má otevřeno nejdýl z okolních hospod

Žádné komentáře:

Okomentovat