pátek 30. března 2012

Jaké písničky jsem nejvíc poslouchala minulý rok (podle last.fm)

Když už jsem poslední měsíc dělala články s mými stálicemi, napadlo mě při dnešním projíždění last.fm udělat trochu odlišný žebříček - tedy písniček, které jsem objevila nedávno a teprve čas ukáže, jestli se přidají mezi "stálice". Takže, tady jsou:

1. místo - Julia Volkova - Sdvinu Mir


U téhle písničky se to dalo čekat. A také má ze všech písniček z tohoto článku největší potenciál stát se mojí stálicí. Minulý rok obě bývalé zpěvačky t.A.T.u. vydaly své sólové singly, a prvně mi to přišlo jako jasné vítězství pro Lenu. Ale pak jsem si poslechla ruskou verzi Julčiného singlu a změnila názor. Julia prostě v angličtině nikdy dobrá nebyla, a podepisuje se to i na textech (byť do těch ona mluví pouze jako jedna z mnoha). Když už jsme u textu, právě ten mě asi nejvíc na první poslech zaujal - "Jestli budeš plavat, já budu proud, který tě ponese, pokud budeš chtít, pohnu pro tebe celým světem, jenom mi to musíš říct, už mi zbývá málo sil." A navíc jsem Julku měla z t.A.T.u. vždycky tak nějak radši. Jasné první místo.

2. místo - Slot feat. Roman Rain - Telo


Jeden z nejlepších kousků z posledního alba Slot. Byť mě v něm Roman Rain trochu štve, protože na mě nepůsobí zrovna dvakrát sympaticky a věrohodně (klidně to můžete číst v překladu jako "je to pozér"). Ale Nookiiny vokály v refrénu jsou zkrátka dokonalost sama.

3. místo - Icon For Hire - Pieces


Tohle je spíše způsobeno mou oblibou poslouchat inspirativní hudbu, pokud píšu nějakou vypjatější scénu do povídky.:) Ale musím uznat, ano, je to velmi dobrá píseň, ostatně jako drtivá většina tvorby IFH, však jsem jejich debutové album tady na blogu náležitě vychválila.

4. Icon For Hire - The Grey


Tahle písnička se sem dostala stejně jako její kolegyně na třetím místě. Pokud bych se mezi nimi měla rozhodnout, mám asi The Grey o něco radši. Má úžasnou gradaci a text, který skutečně chytí za srdce.

5. Porcelain Black - The Neighbor


Porcelain Black, resp. Porcelain and The Tramps vedu v kladné patrnosti už delší dobu (dokonce i poté, co jí dost lidí zavrhlo z dnes už klasického důvodu "moc zpopovatěla"), ale tahle písnička, nevím proč, nějak unikala mé pozornosti. Až jsem jednoho večera neměla co poslouchat, tak jsem si vzpomněla, že jsem na ní kdysi kdesi narazila a uložila jsem si k ní do paměti poznámku, že se k ní musím někdy vrátit. Jak vidíte, byl to šťastný návrat.:)

Žádné komentáře:

Okomentovat