pátek 7. března 2014

Comeback aneb byla to skutečně "konečně komedie" (?) :)

Dneska bych tu chtěla povykládat o seriálu, který, ač už se dávno nenatáčí a ke konci měl sestupnou tendenci, mám dodnes stejně ráda, jako když jsem ho začínala sledovat, což mě o to víc překvapuje vzhledem k tomu, že se jedná o českou produkci - co víc, produkci televize Nova.
Sledovali jste Comeback? Pamatujete si na něj?
Pro ty z vás, kteří neznají, krátký úvod, o co se jedná. Seriál se točí kolem rodiny Pacovských - bratrů Tomáše a Ozzáka a Tomášovy dcery Ivy. Tomáš Pacovský neboli Tomi Paci je vyhaslá popová hvězda, která je vlasně docela ráda, že už nikoho nezajímá. Je majitelem malého obchůdku s hudbou, ve kterém zaměstnává svého bratra Ozzáka. Ozzák je ale zarytý metalista a tak má nejen na svého bratra, ale i na jeho obchod svůj svérázný názor. Ústřední trojici doplňuje Iva, která se stará o domácnost a jako správná puberťačka považuje otce za nudného a trapného suchara. Rodinu Pacovských v ději doplňuje - taktéž nekompletní - rodina Bučkových, se kterou je pojí dlouholeté přátelství (a také fakt, že hlava rodiny Simona pracuje jako barmanka v hospodě, do které chodí Ozzák chlastat). A seriál by nebyl kompletní bez Marcelky, Tomášovy bývalé fanynky, která se svému někdejšímu idolu rozhodne pomoci rozjet skomírající byznys, a "chameleona" Jakuba Žáčka, který v druhé řadě seriálu dostane stálejší roli jako "strejda Horváth".
Nejdřív jsem na Comeback rozhodně neměla v plánu koukat, o české seriálové produkci si dlouhodobě (až na pár výjimek) myslím svoje, natož pak když se mělo jednat o sitcom... Pak jsem ale náhodou viděla asi deset posledních minut z jednoho dílu a byla příjemně překvapená - nejen, že jsem se skutečně zasmála, ale ještě se nejednalo o humor ve stylu 'někdo někam spadne', 'někdo má poznámky o sexu', zkrátka takové ty okamžiky, kdy se člověk zasměje tak nanejvýš proto, že je mu trapně. Řekla jsem si proto, že dám Comebacku šanci, už jenom proto, že v něm hrál Matouš Ruml, kterého jsem znala z jiného seriálu a který mi přišel jako velmi talentovaný herec. A jeho Lexa se také záhy stal mojí nejoblíbenější postavou.:)
Comeback je seriál, o kterém se špatně mluví, protože nakonec je stejně nejdůležitější, jestli člověku jeho humor sedne nebo ne. Ale soudě podle reakcí mého okolí, které jsem postupně Comebackem naočkovala, můžu konstatovat, že na své si přijde skoro každý. Nemusím zdůrazňovat, že pro mě je humor Comebacku přesně moje krevní skupina, a navíc mě velmi baví promyšlené narážky a šťouchance do vod showbyznysového rybníčku, nemluvě o překvapivě faktově přesných fórech, které kolikrát na první poslech zní vymyšleně. No, nejlepší budou asi příklady mých oblíbených scének.:) Bohužel, ne všechny jsou na youtube.




Dokonce jsem Comeback dvakrát využila i při studiu - poprvé, když jsem v písemce z kapitol z dějin divadla narazila na zadání "Popište metodu vciťování." (hláška Martina Dejdara z dílu Pravidla rodinného provozzu: "Použil jsem metodu Stanislavského, vciťování. Nedávno mi umřela želva."), podruhé při přednášce o marketingu, kdy nám přednášející jako ukázku správně využité negativní reklamy chtěla uvést příklad Comeback vs. Bruntál, a já byla zjevně jediná, která věděla, oč běží, a celou kauzu znala, čímž jsem si u ní udělala malé bezvýznamné plus.:)

7 komentářů:

  1. Instruktorovi vzali papíry :D
    Nikdy jsem to neviděla, ale je fajn, že ti to pomohlo při studiu. Doufám, že tím neutrpěla žádná želva. :-) Moje krevní skupina to asi není, ale možná jen proto, že tak nějak podvědomě nemůžu vystát Dejdara, ufuf.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žádná želva nebyla v průběhu mého studia zraněna.:D
      Mamka taky Dejdara nesnáší, ale v některých dílech ho vzala na milost, zejména v Heavy Christmas, to už je naše tradice, na kterou koukáme vždycky před Vánoci.:)

      Vymazat
    2. Hmmm, když je něco s vánoční tematikou, můžu na to koukat i o Velikonocích, to je jiná!

      Vymazat
    3. To já taky, jako malá jsem poslouchala koledy už v červenci.:D A teď u nás zase celoročně frčí Anděl Páně. Ale před Vánoci to má stejně to nejlepší "kouzlo".:)

      Vymazat
  2. Je to hrozný, jak to letí a jak už je ten seriál vlastně starý. Když na něj náhodou v televizi přepnu, vždycky dokoukám.
    Dejdar tam pro mě nebyl Dejdar, ale fakt Ozzák, přijde mi jako naprosto skutečný člověk.

    Výborné hlášky.
    Tomáš vaří:
    píšou tam, nechte do dojít, ale kam a jak daleko?

    Saša, která nedokáže lhát a omdlívá přitom
    Ivo, ty nepotřebuješ zhubnout...

    Narážky na Michala Davida a Karla Gotta byly výborné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Michal David a muzikál o Emilovi Háchovi...:D "Hácha, jsem Emil Hácha, celej den špekuluju, co zas dneska spáchám..." :D

      Moje asi nejoblíbenější hlášky jsou:
      Tomáš nemůže vydýchat, že si Iva našla kluka: "Puberťačka jedna! Co si o sobě vůbec myslí?"
      Simona: "Že je chudák a její otec imbecil."
      Tomáš: "Já jí prostě zakážu se s ním stýkat a hotovo!"
      Simona: "Není větší výzvy ke styku než zákaz otce imbecila."

      Iva, Lexa a Saša nacvičují pašijové hry, Tomáš Ivu nabádá, aby se ke svému "kamarádovi" chovala lépe.
      Iva: "Lexa není můj kamarád ani když se mi neválí v obýváku a nezakládá nový náboženství!"

      Vymazat
    2. Lexa se přihlásil do internetové seznamky.
      Iva: O co, že uhodnu tvoje heslo?
      Naťuká něco do počítače. Nic.
      Lexa se tváří vítězna.
      Iva znovu něco napíše a je tam.
      Lexa se tváří zmateně.
      Iva: Myslela jsem, že víš, že tvoje jméno se píše s x.

      Vtipné bylo, jak Iva psala blog o svojí rodině pod přezdívkou vačice, Tomáš byl bembelín, ale na Ozzákovu přezdívku si nemůžu vzpomenout.

      Vymazat