sobota 25. února 2012

Narodu Slava

Pouštěla jsem si včera po sto letech některé písničky, které jsem dříve zbožňovala, a byla mezi nimi i Moskau od Rammstein (kdo neznáte, tak tady http://www.youtube.com/watch?v=ZN9aT6K40K4). Zaprvé jsem si u toho krásně zaházela hlavou :D, za druhé jsem si u toho vzpomněla, že jsem kdysi dávno viděla v Pětce (pokud tenhle pořad někdo pamatujete) klip od skupiny, která se jmenovala podobně jako město, ze kterého pocházím, a že písnička se na nějakých 90% jmenovala Slava Rossii. Naštěstí youtube našlo a od včerejška mi tu tahle písnička hraje.
Pouštěla jsem si pak ještě nějaké státní hymny a nějak mi to zkrátka přišlo na mysl. Že neznám jedinou českou písničku, která by Čechy oslavovala - nepočítám teď ty hokejové, těch je zase naopak na můj vkus někdy přehršel. Pamatuju si, jak jsem v roce 2010 byla na Staromáku a ta atmosféra byla tak silná, že i mojí kamarádku, která jinak hokej nemá ráda, strhla a fandily jsme obě jako o život, a procházející cizinci se nás zděšeně ptali, jestli není revoluce. Když zazněl závěrečný hvizd a naši získali zlaté medaile, začalo se zpívat obligátní We Are The Champions, bez kterého se takovéhle události už zkrátka neobejdou. Jenže co se hrálo jinak, jak po skončení zápasu, tak o přestávkách? Kabáti patří ještě k tomu nejlepšímu, co zaznělo.
Tak nějak si představuju, že bych měla příležitost si pořádně zafandit a ještě do toho zpívat něco, co by bylo textem a melodií podobné třeba právě té Slava Rossii, a osobně si prostě myslím, že by to bylo o mnoho procent lepší.
Jenže složit tady někdo písničku, ve které by se zpívalo "sláva zemi, sláva národu", zařadil by se přes noc po bok Daniela Landy na post "rasistický nepřítel státu č.1".

Žádné komentáře:

Okomentovat