středa 29. února 2012

Týden neklidu

Jako studentka MU, která ví, o co jde, nebo by mělo jít, nějak zkrátka cítím potřebu se k tomu vyjádřit.

Ale kde začít? Je toho tolik... Tak třeba tím, jak veřejnost vesele žere politikům a části médií ty kecy o tom, že studenti protestují proti školnému. O vážném ohrožení akademických svobod ani vidu, ani slechu, že by se někdo namáhal přečíst si oficiální vyjádření, to jsem si taky nevšimla. Já se sama za sebe přiznávám, ano, volila jsem pravici, protože nehodlám podporovat komunisty, a dát hlas jiné levicové straně je prakticky totéž jako ten hlas rovnou přiřknout komunistům. A samozřejmě jsem neočekávala, že splní to, co před volbami naslibovali (zejména, když jsem viděla, jak velkou podporu má TOPka, to mi málem šla hlava kolem), ale že se z toho stane takový paskvil, to jsem nečekala.
Dost lidí teď hází takové ty hlášky "No jo, bábě a dědkovi došli prachy, co?". Ehm.:) Jistě, studenti můžou za to, že zbytek národa bude radši nadávat na internetu a v hospodách, než aby něco doopravdy udělal. Na druhou stranu bohužel musím konstatovat, ano, je to pravda, že na školách je dost a dost studentů, kteří tam oxidují jenom proto, aby nemuseli do práce, a na demonstraci jdou vážně leda kvůli tomu, že poplatky za studium by je donutili zvednout líné zadky a jít makat. Je to problém, který potřebuje vyřešit (imho by taky ještě nebylo od věci některé školy prostě zrušit, mám i konkrétní adepty i s odůvodněním, ale toho se těžko dočkám, tak co to rozpitvávat), a je to důvod, kvůli kterému by se ta reforma vlastně měla dělat - ale myslíte si, že pokud se na školách přímo úměrně zvedne procento "tlačenek" a v akademických senátech budou místo studentů a zaměstnanců školy sedět externisté, kamarádi politiků a zástupci firem, dočkáme se kýženého efektu?
Nedávno jsme si v rámci jedné vyučovací hodiny řekli dost zajímavou věc - respektive vyučující se nás zeptal, jestli víme, kde má původ to, že se tolik Čechů o politiku nezajímá buď vůbec, nebo pouze velmi povrchně. Jak jsme se dozvěděli vzápětí, kořeny to má v době normalizace - proč odtrhávat občany od angažovanosti násilně? Násilí plodí jenom další násilí. Tak jim to prostě znechutíme - jeden jako druhý, kradou a lžou všichni. Jak vidíte, úspěch to mělo veliký, neb tento přístup se Čechů drží jako klíště dodnes.

Žádné komentáře:

Okomentovat