středa 25. prosince 2013

Alba roku 2013 (můj osobní žebříček)

Tu závorku píšu schválně kvůli tomu, že jsem zjistila, že dost lidí na tyto články pak kliká kvůli tomu, že se domnívají, že se jedná o oficiální žebříčky.

Je čas na první kompilační článek tohoto roku.:) Loni se tu tenhle žebříček neobjevil, jelikož by v něm byli tak nanejvýš TFK a pak daleko za nimi možná někdo další... Jsem ráda, že letos to bylo tak našlapané, alba vydala spousta interpretů, které sleduji, takže to bylo docela těžké rozhodování, která alba se dostanou do top 3. Ale nakonec se to vyvrbilo celkem jasně. Takže, tady jsou:

1. Icon For Hire - Icon For Hire



Stejně jako když vydali svůj debut, i s druhou nahrávkou se IFH dostali bez problémů na vrchol mého osobního žebříčku, a jenom potvrzují moje předešlé tvrzení, že se jedná o hudebně nejlepší start kapely od dob Linkin Park. Jejich druhá deska obsahuje víc elektroniky (Think I'm Sick už dokonce trochu připomíná divočejší Lady GaGa), i když je paradoxně o něco temnější a méně bezstarostná než deska první (asi proto, že je i více osobnější), texty jsou stále na velmi vysoké úrovni, Ariel ukazuje spoustu nových hlasových poloh a album tematicky drží perfektně pohromadě - i když na můj vkus se místy některé náměty už opakují. I tak je to ale velmi chytlavá záležitost, kterou rozhodně doporučuji vašemu sluchu. Sugar & Spice a Rock'n'Roll Thugs jsou navíc velmi silně emocionální záležitosti.

Nejlepší skladby: Sugar & Spice, Rock'n'Roll Thugs, Pop Culture, Think I'm Sick


2. Skinny Puppy - Weapon



Litovala jsem, že Skinny Puppy své nové album nevydali o týden dřív, bývala bych ho zahrnula do své bakalářské práce (téma Současná industriální hudba a její historické kořeny) s konstatováním, že takhle se to přesně má dneska dělat. Na musicserveru to ohodnotili jako "pro otrlé" a že jen tak pro nějaké posluchače tohle album není, stejně jako ostatní nahrávky SP, mě to přišlo jako taková příjemná, nezávislá klubovka...:D Jak už jsem psala v recenzi, kterou jsem na tomto blogu zveřejňovala, tohle album plyne tak přirozeně a skladby na sebe tak krásně navazujou, že jsem si dlouho nepamatovala žádné názvy - prostě jsem zapla přehrávač a nechala se unášet. Dneska už samozřejmě názvy umím a mám mezi nimi i své oblíbence, ale pořád je tohle album nejlepší, když se poslouchá hezky popořadě.

Nejlepší skladby: saLvo, glowbel, paragUn

3. Slot - Šestoj



A jako poslední moji milovaní Slot. Na svém už šestém studiovém albu se drží trendu, který nastolili už na albu pátém - texty jsou většinou o "komentování", ať už politické situace v Rusku nebo ve světě, událostí kolem skupiny nebo ve společnosti, melodie se pohybují v rozmezí romantických, zasněných kousků až po sakra hlasité rockové vypalovačky. Navíc mám trochu dojem, že se na tomto albu Slot vrací zpět ke svým kořenům - část skladeb má hodně hutný, temný zvuk, který jejich poslední skladby postrádaly. A bohužel se Slot stále drží nešvar, který se mi nelíbí na většině jejich alb - playlist dlouhý jako týden před výplatou.

Nejlepší skladby: Soči, Tri Sestry, Kačeli

Žádné komentáře:

Okomentovat