pondělí 30. prosince 2013

Po albech přichází řada na písničky aneb to nejposlouchanější pro rok 2013

Vím, že tyhle články můžou být trochu nezáživné, ale doporučování, a zejména ohledně hudby, já se jen tak nevzdám.:D

1. Porcelain Black - One Woman Army - při prvním poslechu jsem měla chuť mlátit hlavou do stěny, že je to zase kolovrátek jako předchozí singly. Ale jak je to kolovrátek, tak je to chytlavý jako blázen.:D A taky na mě působí jako univerzální zvedač sebevědomí - tahle písnička do uší a něco hezkého na sebe a patří mi celá ulice.:))


2. Slot - Soči - stačilo mi přečíst si jenom její název v playlistu a bylo mi jasné, že to bude trhák. Když už se Slot pustí do nějakého hodně známého a hodně kontroverzního tématu, vždycky to stojí za to (např. na minulém albu písnička Breivik Show). Nejedná se o žádnou sofistikovanou kritiku nebo nedejbože agitku, je to prostě přímočará a snadno srozumitelná "rýpačka" ("Chcete hrát finále v hokeji na pořádném placu? OK, necháme zamrznout Černé moře!", "Pardon, obyvatelé Soči, my jsme se vlastně ani nezeptali, jestli o to stojíte.").


3. Slot - Tri Sestry - dělat tenhle žebříček o pár týdnů později, pravděpodobně by tahle písnička byla nejmíň druhá. Osobně jí mám momentálně z nového alba nejradši, hlavně pro její jakýsi sladko-tragický podtón v textu i melodii. ("Ach jo, tři sestry si se mnou nechtějí hrát ... Jak vám říkají? Láska, Naděje a Víra.") Bohužel tahle písnička je na youtube jenom v koncertní verzi, kde jí dost ubírá kvalita záznamu.


4. Bon Jovi - One Wild Night - to jsem takhle v létě měla velký záchvat nostalgie...:D A stáhla si kompletní diskografii Bon Jovi. Paradoxně tahle písnička se mi víc líbí ve verzi z klipu než v albové verzi, ale jak vidno, na poslouchanost to nemělo velký vliv.


5. Sto Zvířat - Velká Láska - podle lastka by na pátém místě sice měli být Save s Lož Prošla Skvoz Stenu, ale jelikož lastko mělo zhruba v půlce roku poměrně velký výpadek, dovoluji si mu v tomto případě oponovat. Sto Zvířat obvykle neposlouchám, tuhle písničku hráli v jedné čajovně a mě se docela líbila, tak jsem si zapsala kus textu, že se doma podívám, a pak jsem se cítila jako idiot, že jsem nepoznala zrovna tak charakteristickou skupinu... Ale jak jsem posléze zjistila od svých známých a kamarádů, nejsem jediná.:D


Žádné komentáře:

Okomentovat