čtvrtek 24. ledna 2013

co na vlasy aneb exkurze do maličkostí II. díl

Včera se na jednom fóru, které navštěvuji, rozpoutala debata o dlouhých vlasech, která se následně zvrhla v debatu o péči o vlasy celkově - a následně v hádku, ale to už tak bohužel bývá, fascinuje mě schopnost lidí pohádat se nad jakoukoliv blbostí.

Já a moje vlasy, to bývala historie. Vždycky jsem chtěla dlouhé, ale celou pubertu se mi jejich růst vždycky zarazil těsně pod rameny a dál nevyrostly ani o píď. Nehledě na to, že jsem si vlasy dost zničila barvením, když jsem měla pomalu každé čtyři měsíce jinou barvu a do toho jsem část vlasů ještě odbarvovala. Dneska mám vlasů půlku, co jsem mívala, ale na druhou stranu si ani nestěžuju, protože i tak jich mám dost - když jsem byla menší, měla jsem vlasy tak brutálně husté a pevné, že mi stačilo mýt si hlavu jednou za dva týdny. Nekecám. Měla jsem na hlavě helmu. Pro nevěřící tomáše můžu klidně nahrát fotku, kde to vypadá, že mám na hlavě dvě paruky najednou.

Můj sen o dlouhých vlasech se mi konečně splnil před dvěma lety, kdy si to vlasy najednou rozmyslely a začaly růst. No, pravda, trochu jsem jim pomohla...:) Základ byl panthenol.

Začala jsem ho brát poté, co ho dlouhodobě užívala moje kamarádka a já jí záviděla, že jí tak rychle rostou vlasy.:D Panthenol opravdu působí především na růst, co se týče hustoty a tak, žádné zázraky od něj nečekejte. Ale když dokázal nakopnout i moje líné vlasy, asi na něm něco bude.

Zapomněla jsem zmínit, že mám jednu z nejhorších možných kombinací lupy + mastné vlasy, takže jsem dlouho a dlouho trpěla tím, že jsem nemohla najít šampon, který by mi vyhovoval - a na přírodní šampony jsem mohla rovnou zapomenout, protože po těch jsem do pár hodin měla vlasy jako hnůj, a čím déle jsem je používala, tím horší to bylo. Nakonec jsem, teprve před nedávnem, ale sakra, jak jsem ráda!! :D, našla ideální kombinaci.

Těmi pomocníčky byly syoss proti lupům a reghaar (ten se dá koupit jenom v lékárně). V průběhu týdne je střídám - oba zanechávají vlasy krásně lesklé a přitom ne mastné a po lupách ani vidu, ani slechu.

Jak jsem už psala v minulých drobnostech, na vlasy pak ještě používám různé bezoplachové kůry a občas, když mám náladu, dopřeju vlasům i nějakou tu masku.

Na závěr bych možná ještě mohla dodat, že vlasy myju jednou za tři dny (když je hodně velká krize, tak za dva, ale častěji rozhodně ne), nepoužívám žehličku ani kulmu, fén pouze výjimečně, stejně tak nepoužívám prakticky žádná tužidla, jediná barva, kterou momentálně na vlasech mám, je ten barevný pruh - který stačí odbarvit jednou za rok. Píšu to proto, že jsem byla docela překvapená, když jsem zjistila, kolik holek si vlasy meje denně "protože se na to nemůžou už dívat", vlasy v jednom kuse všelijak upravují a pak se diví, že mě stačí k péči o vlasy tak málo.:)

Žádné komentáře:

Okomentovat