pátek 17. ledna 2014

Můj cvičící mix

To je hrůza, jak málo stačí, aby člověk totálně zpohodlněl. Přes semestr jsem se ještě snažila a jakž takž cvičila, pak jsem ale byla nemocná, pak přišly Vánoce... A hle, já jsem už skoro dva měsíce necvičila! Takže takhle by to nešlo, rozhodla jsem se najet zpátky do starého režimu. Už před tou pauzou jsem si občas prostě cvičila tak, jak mě to napadlo, tedy že jsem si pustila hudbu a prováděla ty cviky, které jsem chtěla a které mi třeba přišly, že by se teď hodily. A protože po Vánocích se jistě každé z nás hodí nějaký ten typ, jak se dostat zpátky do formy, rozhodla jsem se podělit o svůj systém - těm z vás, které nejsou zvyklé cvičit, to třeba pomůže se pro cvičení nadchnout, a vy, které už pravidelně cvičíte, si třeba vezmete aspoň hudební tip, když už nic jiného.:) Pardon, že oslovuju dámy, ale jsem už nějak zblblá z těch videí, které jsou většinou adresované dámám.:D
Také bych, ještě než začnu s výčtem, chtěla dodat, že mám prolaps mitrální chlopně, tedy lehkou srdeční vadu, která se projevuje při zvýšené fyzické zátěži. Takže pokud se některé z vás týká buď tahle, nebo nějaká podobná diagnóza, můžete tohle brát i jako tip, jak se dostat do kondice a vyhnout se nepříjemným arytmiím a omdlévání.:) (A k mým neduhům patří ještě i skolióza, ale tu má dnes skoro každý.)

Hned na začátek na vás vychrlím jméno, které se na nás poslední dobou valí úplně ze všech stran a je téměř nemožné se s ním nesetkat - Jillian Michaels. Už jsem jí tu na blogu jednou zmiňovala, konkrétně její 30 Day Shred. Ať už jsou zvěsti kolem ní jaké chtějí, jedno je fakt - její videa mi dala dobrý a pevný základ. Jedno z těch lehčích, byť místy v brutálním tempu, je Kickbox Workout.


Pokud jste úplní začátečníci, doporučuju ovšem spíš třeba Last Chance Workout. A zejména pokud jste na tom jako já se zmiňovanou zdravotní indispozicí. Aspoň mému tělu by se takové tempo na úvod určitě moc nelíbilo.
No a pokud jste tvrďáci, zkuste si dát celé tohle cvičení. Já ho na jeden zátah dala až napopáté, ale i tak to byl úžasný pocit.:)


Myslím, že zdaleka nejsem v současné době jediná, kdo u Jillian začínal a kdo se přes ní dostal k Bobu Harperovi a dalším. Však vám, co to znáte, neříkám nic nového, a vám ostatním aspoň trochu usnadním hledání.:)
Takže, od těchto notoricky známých cvičebních programů jsem odkoukala určité zásady a cviky, které jsem si pak začala kombinovat s mými starými oblíbenými cviky z různých časopisů (ty už jsou za tu dobu totiž léty prověřené, které stojí za to a které ne).
Přes stránky, na které chodím (většinou přes azraelku), jsem se pak dostala nejnověji třeba k AMRAP podle Nikki. Jelikož, jak jsem zmínila na začátku, jsem v poslední době trochu lenošila, tak budu muset s plným nasazením v tomhle případě trochu počkat, protože když jsem se o to pokusila, tak mě v šestém kole (těsně před cílem, grrr!) napomenul prolaps, že takhle teda neee. Tak jsem to dnes dala trošku pomaleji a bylo to znatelně lepší.
No a z čeho jsem nadšená momentálně snad ještě víc než ze samotného cvičení, je playlist, který jsem si vytvořila. Sháněla jsem totiž nějaké písničky, které by mi zároveň suplovaly hodinky, a vzpomněla jsem si, že mám přece někde tady zahrabošené CD s výběrem z Eurosongu 2007 a že všechny písničky, co se v téhle soutěži objeví, musí mít kolem tří minut, takže se dá podle nich dobře počítat. A navíc jsou to většinou takové rytmické nenáročnosti, takže už po prvním poslechu jsem svým nápadem byla nadšená.:D Takže pro inspiraci například:

Na rozjezd - Eric Papilaya - Get A Life - Get Alive, Elitsa Todorova a Stoyan Yakoulov - Water.



Na pořádnou makačku :) - Hanna Pakarinen - Leave Me Alone, Guri Schanke - Ven A Bailar Conmigo, Evridiki - Comme Ci, Comme Ca




Na závěrečné protažení - Marija Šerofović- Molitva Mohlo to být něco jiného než jedna z vůbec nejlepších vítězných písniček vůbec?

3 komentáře:

  1. Na věci typu Comme ci hopsám na trampolíně nebo jezdím na orbitreku. Ten ujíždím na jedný vesnický kapele (to mám od kámošky), Parkáni, ale připadám si jak magor :D
    (takže jsi mě lehce uklidnila a doufám, že si to nevezmeš osobně)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Parkáni, to je mi odněkud povědomé, jen nemám absolutně tušení odkud...:)) Neboj, neberu si to osobně, hlavní je přece cítit se dobře - ať už s Parkánama nebo odrhovačkama z Eurosongu.:D

      Vymazat
  2. Já jsem nikdy na cvičení moc nebyl, ale před Vánoci se mi podařilo v kombinaci cvičení + přísná dieta shodit 6kg, jenže ted po Vánocích se k tomu nějak nemůžu dostat, pořád si říkám že už konečně začnu, ale vždycky se to vyvrbí nějak jinak. Mimochodem pod tím slůvkem cvičení se skrývá jen jízda na rotopedu. Písničky u toho obvykle fungují taky, ale dávám přednost spíše televizi, například v létě při Tour de France se na tom rotopedu jezdilo hezky :-) Michal.

    OdpovědětVymazat