pátek 2. května 2014

Jablkový koláč se zakysanou smetanou a pudingem

Můj první příspěvek do položky recepty.:) Dostala jsem se k němu přes kamarádku, respektive přes její účast v Prostřenu (jen tak mimochodem, od téhle zkušenosti jsem se zařekla, že už nebudu nikdy lidi posuzovat podle toho, jak se jeví v televizi, protože moje kamarádka se, pokud si správně pamatuji, v anketách stala nejnenáviděnějším soutěžícím daného týdne :D). Miluju jablka, miluju puding a nejvíc ze všeho miluju zakysanou smetanu, takže jsem při pohledu na tohohle fešáka jenom polkla slinu a řekla si, že to prostě musím zkusit. Zvlášť, když ten recept je opravdu jednoduchoučký a zvládne ho i úplný začátečník.:) Jediné, co se na něm dá zkazit, je snad jenom to, že koláč připálíte... (Ano, přiznávám se, už se mi to povedlo.:)) Zkontrolovala jsem koláč, zjistila, že ještě není hotový, na dvě minuty jsem si odskočila, a když jsem se vrátila, byl na uhel.)
No, dost bylo řečí, jdeme péct.:)


Ingredience na těsto:
200 g hladké mouky
100 g cukru
80 g másla
1 vejce
1 kypřící prášek

Ingredience na náplň:
2 jablka
100 g cukru
1 zakysaná smetana
1 vanilkový puding
1 vejce

Postup:
Jednoduchý jako facka - všechny ingredience na těsto splácáme dohromady a vypracované těsto pak natlačíme do klasické dortové formy (kterou samozřejmě vymažeme!). Navrch nakrájíme jablka (není to nutné, ale já je kromě vyndání jádřinců i loupu, nenávidím šlupky od jablek v jakémkoliv jídle), smícháme zbylé suroviny a vzniklou směsí koláč přelijeme. Pečeme zhruba půl hodiny na 180 stupňů. Že je koláč hotový poznáme podle toho, že okraje koláče vyběhnou nahoru a jsou do zlatova.

3 komentáře:

  1. Vypadá to dobře, a pokud to zvládne i začátečník tak to zkusím :) Já si dal závazek že své kuchařské umění budu muset malinko rozšířit. zkusil jsem něco tak jednoduchého jako jsou obyčejné hamburgery z mletého masa. Za syrova to vypadalo dobře, jen jsem si nějak neuvědomil že na pánvi to maso trochu nabere na objemu (no trochu dost), takže poněkud trvalo než se to vevnitř propeklo, tvar to mělo všelijaký, jen ne takový jaký jsem si představoval, a i dochucení solí a pepřem mi nějak nevyšlo, takže výsledek byl takový že sníst se to dalo (zkoušel jsem to sám na sobě), ani mi potom nebylo špatně, ale do aspoň trochu přijatelného gastronomického zážitku tomu pár věcí chybělo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechny kulinářské začátky jsou těžké, já když jsem začínala vařit, tak se mi dokonce dařily i takové minely, jako že jsem špatně zcedila špagety...:D A hamburgery se podle mě jednoduše jenom tváří, ve skutečnosti dokážou kuchaře-začátečníka pěkně potrápit.:)

      Vymazat
    2. No špagety, to je taky zajímavé téma. U nás doma se totiž dělají hodně zvláštně. Nejsou totiž bílé, ale rovnou je mícháme do omáčky takže se servírují v podstatě červené, a když ještě řeknu že na konci se to místo parmazánu posype eidamem, tak je z toho česko - italské nepřátelství :D Záleží co znamená: "špatně zcedila špagety"? U nás se třeba v cedníku propíraly studenou vodou, což taky nebude úplně doporučený postup. Mě ty hamburgery potrápily dost, doufám že jim to budu moct vrátit :)

      Vymazat