pátek 16. května 2014

Staré lásky nerezaví

Aby to tu nebylo pořád jenom o mých oblíbenkyních v hudbě a filmu, přišel čas věnovat trochu prostoru i mým oblíbeným pánům.:) Hlavní důvod, proč jsem se rozhodla tenhle článek sepsat, je to, že mám poslední dobou silně nostalgickou náladu a koukám snad na všechny filmy a seriály, na které jsem koukala, když mi bylo kolem sedmnácti. Those were the days...
Těžko říct, do kterého herce jsem se jako do prvního zamilovala tou bezhlavou pubertální láskou. Vždycky jsem měla obrovskou slabost pro Joaquina Phoenixe (no schválně, Gladiátor, 8 mm... kdo by dokázal odolat?), ale to pravé pobláznění přišlo asi až s Ericem Mabiusem. A teď si tak uvědomuju, že bych vás měla ještě upozornit, že z tohoto seznamu pravděpodobně nebudete znát ani jednoho herce.:D A pokud ano, máte u mě velké plus.:)


Snažila jsem se najít nějakou fotku z Resident Evil, kterým to všechno začalo, ale tenhle článek nepíšu ze svého počítače a na googlu jsem líná zdlouhavě hledat, takže fotka nebude. Ale pokud někdo z vás Resident Evil viděl, tak myslím, že se vám musí rozsvítit na první pohled.:) A právě RE odstartoval i mojí současnou retro mánii. I když nechápu, jak jsem na ten film mohla dřív koukat i několikrát do týdne, než jsem si ho před dvěma týdny pustila, neviděla jsem ho nejmíň 4 roky určitě, a i tak mě to místy srašně nudilo... Aspoň vidíte, jak jsem to myslela s tou pubertální láskou. Pro oblíbeného herce cokoliv.:D
Další Ericův film, který se mi navždy vryl do paměti a kterému plánuji do budoucna napsat samostatný článek, byla hned jeho filmová prvotina Welcome To The Dollhouse. Nevím, jestli to vyšlo v češtině, já se ani nepídila, protože anglickou verzi už stejně za ty roky umím nazpaměť. A jsou tu nějací fanoušci Vrány? Myslím tací, kteří by neúpěli, sotva v této souvislosti padne slovo "série filmů"? Pak byste jistě měli zaměřit svou pozornost na třetí díl, kde hrál Eric hlavní roli - byl velmi netradiční Vrána, ale právě proto se mi ten film ve výsledku i líbil. Byl to jiný pohled, ne tak dobrý, jako ten původní, ale pořád lepší inovace, než tlučení prázdné slámy.



Dalším "pánem na holení" je Aaron Stanford alias ňufka. Možná si říkáte, že to je trochu dětinská přezdívka, ale jestliže někdo v 26 letech vypadá takhle...


...tak uznejte, že si o podobnou přezdívku prostě říká.:D
Jak asi poznáte z fotky, Aarona jsem "vyhrabala" v původní trilogii X-Menů, kde hrál Pyra. V tomto případě mu s výstupem mezi mé oblíbence vydatně pomohla zajímavá postava - i když ani Pyro neušel notnému osekávání charakteru ze všech stran, ve scénáři i Aaronově výrazu se přece jenom zachovalo "něco", co jsem aspoň já dokázala zachytit. Musím se na tomhle místě pochlubit, že jsem na motivy Aaronova výkonu napsala bez jakékoliv znalosti komiksů takovou Pyro AU povídku, a přišla mi pochvala od fanoušků, že snad ani není možné, že jsem takhle dobře dokázala Pyra zachytit jenom skrze jeho filmového představitele.
Pokud vám unikli X-Meni, je možné, že jste zaregistrovali Aarona aspoň v seriálu Nikita, který běží (nebo aspoň běžel) na Nově. Neviděla jsem z něj sice mnoho dílů, ale Birkhoff je postava, která vám prostě musí uvíznout v paměti.:D A co takové Hory Mají Oči? Je tu někdo takový blázen jako já, co si čas od času pustí pořádný krvák? :))


Tak trochu mám pocit, že ten chlap nestárne...

Posledním do trojice je pak Seth Gabel. Ještě donedávna absolutně neznámé jméno, které jsem znala asi tak nanejvýš já a lidé z mého okolí.:)) A narozdíl od dvou předešlých pánů, tento mě nedostal do kolen svým vzhledem. Vlastně se mi nejdřív ani nijak extra nelíbil, to přišlo až později. Ale absolutně mě dostal svým hereckým talentem.


Díky němu jsem začala koukat na seriál Nip/Tuck (v češtině Plastická chirurgie s.r.o.). Měla jsem zapnutou Novu, bylo už něco po desáté, televizi jsem měla zapnutou spíš jako kulisu... A najednou cože? Nova dává "takhle brzo" seriál, ve kterém se líbají dva chlapi a řeší incest? No a už jsem se vezla.:) Neodolám a dám vás sem video z jedné z mých nejoblíbenějších scén, kterou bych nazvala Sethovým hereckým koncertem. Prostě... wow.


Pak ale už nebylo kde jinde se Sethem "kochat" - vlastně by se dalo nazvat, že to byl v té době pravý mistr štěků. V Šifře Mistra Leonarda, ve které by jeden řekl, že měl větší šanci dostat lepší roli kvůli rodiným kontaktům (jeho manželkou je jeho dlouholetá láska Bryce Dallas Howard), měl úžasné tři věty hned na začátku a konec, podobné to bylo v Tadpole (v češtině Cucák), kde se dokonce potkal s Aaronem. Ale to bylo asi tak vše.
Pak přišli Dirty Sexy Money. Na české televize to tenhle seriál nedotáhl, jenom na slovenské. Seth se dostal do povědomí tvůrců a průlom se seriálem The Fringe (tuším, že v češtině vyšlo jako Hranice Nemožného?) na sebe nenechal dlouho čekat. Přiznám se, že jsem tehdy trochu žárlila, takovým tím fanouškovským žárlením "hej, já ho viděla první!"...:D V současnosti Seth natáčí seriál Salem, kvůli kterému se musel nechat zarůst, takže u toho trochu esteticky trpím, ale... Opět a znovu, co bych neudělala pro oblíbeného herce.:D

2 komentáře:

  1. Seth Moore se objevil i v několika epizodách seriálu Arrow :)

    OdpovědětVymazat
  2. ups oprava Seth Gabel :D

    OdpovědětVymazat